Hulp nodig? 06 53 920 950

Upcoming: Quant F – Liechtensteinse passie

  • Geplaatst op
  • 0
Upcoming: Quant F – Liechtensteinse passie

Bijna twee jaar geleden kwam nanoFLOWCELL op de proppen met een ware eyecatcher elektrische auto. Inmiddels is de auto bijna zo ver gevorderd dat het productieproces kan beginnen. NanoFLOWCELL ziet zichzelf als een concurrent voor Tesla en richt zich daarmee op de bovenkant van de markt. In dit artikel kijkt De Laadkabel Shop naar de specificaties van deze wagen.

Flamboyant en stoer

De Quant F mag met recht het stempel opvallend dragen. Met de gigantische vleugeldeuren en een lengte van 5,25 meter, kan je jezelf wel vertonen op de weg. Door de strakke lijnen van de auto en de glooiende motorkap is de auto ook erg stoer. De tweezitter werd twee jaar geleden met veel bravoure gepresenteerd. Bij een nieuw automerk is het dan niet alleen de vraag of de auto in de toekomst ook daadwerkelijk van de band zal rollen, maar ook of de specificaties die toen gecommuniceerd werden, nog steeds kloppen. Volgens de website van nanoFLOWCELL lijken de productiemodellen qua prestaties redelijk te kloppen met de prototypes die eerder naar buiten kwamen. Nog steeds ligt de topsnelheid boven de 300 kilometer per uur. Bovendien kun je ook bij het stoplicht furore maken met deze Quant F; binnen 2,8 seconden kun je deze auto namelijk van 0 naar 100 km/h trappen. Dat is ruim een seconde sneller dan de Mercedes-Benz SLS AMG.
 

Gigantisch bereik

NanoFLOWCELL maakt in de Quant F gebruik van een stroomcel die al in de jaren ’70 is ontwikkeld door NASA. Op dit moment wordt er door nanoFLOWCELL op de website gecommuniceerd dat het bereik van de Quant F boven de 800 kilometer moet liggen. Deze stroomcellen kennen een betere energie-dichtheid en zijn daarmee efficiënter. Overigens maakt de Quant F geen gebruik van laadkabels. De auto kan namelijk gevuld worden met een zoutoplossing. De ionen in deze zoutoplossing zorgen voor een chemische reactie waar energie uit voortkomt die door de stroomcellen gebruikt kunnen worden. Een nieuwe techniek dus binnen het elektrische rijden. 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden